Történelem
Hackney kocsik
17. századi Hackney edzők Sir Walter Gilbey korai Fuvarozásokban és utakon (1903)
A lovas Hackney fuvarozási szolgáltatások mind Párizsban, mind Londonban elkezdtek működni a korai 17. Az első dokumentált nyilvános Hackney Coach szolgáltatás bérlet volt Londonban 1605. [10] a 1625 kocsik kerültek rendelkezésre bérelhető a kocsmárosok Londonban, és az első taxiállomás jelent meg a strand kívül Májusfa Inn-ben 1636. [11] 1635-ben a Hackney fuvarozási törvényt a Parlament átadta, hogy legalizálja a lovas kocsikat. Edzők voltak bérelt ki kocsmárosok a kereskedők és a látogatók. EGY további “rendelet a szabályozás a Hackney-Coachmen Londonban és a környező helyek ” hagyta jóvá a Parlament 1654 [12] és az első Hackney engedélyt adtak ki 1662.
EGY hasonló szolgáltatást indított Nicolas Sauvage Párizsban 1637. [13] a járművei fiacres voltak ismertek, mivel a fő jármű depotja nyilvánvalóan szemben volt a Szent Fiacre szentélyrel. (A kifejezés Fiacre még mindig használják franciául leírni egy ló vontatott jármű bérlet, míg a német kifejezés Fiaker használják, különösen Ausztriában, utalni ugyanarra a dologra).
Hansoms
Könnyű kétkerekű kocsi vezetőfülke rajza
A könnyű kétkerekű kocsi cab-ben tervezték és szabadalmaztatott 1834 Joseph könnyű kétkerekű kocsi, építész York, mint a jelentős javulást a régi Hackney kocsik. Ezek a kétkerekű járművek gyors, elég könnyű kell húzni egy ló (így az út olcsóbb, mint az utazás egy nagyobb négykerék-edző) volt agilis ahhoz, hogy kormányozni ló vontatott járművek a hírhedt forgalmi dugók a tizenkilencedik század Londonban, és volt egy kis súlypont a biztonságos sarokba. Könnyű kétkerekű kocsi eredeti design-ben módosították John Chapman és még sokan mások, hogy javítsa a megvalósíthatóság, de megtartotta könnyű kétkerekű kocsi nevét. 14
Ezek hamarosan felváltotta a Hackney kocsi, mint a jármű bérlet. Hamar átterjedtek más városokra az Egyesült Királyságban, valamint a kontinentális európai városokban, különösen Párizsban, Berlinben és Szentpéterváron. A CAB-ben vezették be, hogy más Brit Birodalom városok és az Egyesült Államokban a késő 19. század, mivel a leggyakrabban használt New York City.
A első taxi szolgáltatás-ban Toronto, “a város “, volt létrehoz-ban 1837 mellett Thornton Blackburn, egy volt-rabszolga kinek menekülés Mikor foglyul ejtett-ban Detroit volt a lökés részére a Blackburn lázadás. 15
Modern taxicabs
1897 Daimler Victoria volt az első benzin-meghajtású taxi
Az elektromos elemmel működő taxik a 19. század végén váltak elérhetővé. Londonban, Walter C. Bersey tervezte flottája ilyen megfelelőségértékelő és bevezette őket a londoni utcákon augusztus 19, 1897. [16] hamarosan “kolibri” becenevet kaptak a idioszinkráziás zümmögő zaj miatt. [11] Ugyanebben az évben New Yorkban a Samuel ‘s Electric fuvarozási és kombi cég 12 elektromos könnyű kétkerekű kocsi vezetőfülkét kezdett futni. [17] a cég 1898-ig futott, egészen 62 vezetőfülkével, amíg a pénzemberei átalakították az elektromos jármű társaságának. 18
Szovjet GAZ M-1 taxik 1938-ben
Szovjet GAZ M-1 taxik 1938-ben
A modern viteldíjjelző találták ki és tökéletesített egy trió a német feltalálók; Wilhelm Friedrich Nedler, Ferdinand Dencker és Friedrich Wilhelm Gustav Bruhn. [19] a Daimler Victoria – a világ első benzinmotoros viteldíjjelző – vezetőfülke – a Gottlieb Daimler 1897-ben épült, és 1897-ben Stuttgartban kezdett működni. [20] a benzinüzemű taxicabs Párizsban kezdte meg működését 1899-ban, Londonban, 1903-ben és New Yorkban, 1907-ban. A New York-i taxicabs eredetileg importálták a francia Harry N. Allen tulajdonosa, az Allen-Kingston motor Car Company. [21] gyártásuk a Bristol Engineering-ben történt Bristolban, Connecticutban, ahol az első belföldön előállított taxicabs 1908-ban építették, melyet Fred E. Moskovics tervezett, akik a Daimler-nél az 1890-es évek végén dolgoztak. Albert F. Rockwell volt a tulajdonosa, Bristol és felesége azt javasolta, festeni a taxicabs sárga, hogy maximalizálja a járművek láthatóságát. [22] Fred egyike volt a szervezők az első sárga taxi cég New Yorkban. 23