Járművek

A taxi szolgáltatásokat jellemzően gépkocsik nyújtják, de egyes országokban különböző emberi erővel hajtott járművek (mint például a riksa vagy Pedicab) és az állati meghajtású járművek (mint például a könnyű kétkerekű kocsi vezetőfülke), vagy akár csónakok (például vízi taxik vagy gondolák) is használatosak, vagy használták történelmileg. Nyugat-Európában, Bissauban és olyan mértékben, Ausztráliában, nem ritka, hogy drága autók, mint a Mercedes-Benz, hogy a taxi választás. Gyakran ez a döntés alapja az érzékelt megbízhatóságát, és garanciát kínált ezekkel a járművekkel. Ezek a taxi-szolgáltatás járművek szinte mindig felszerelt négyhengeres turbódízel motorok és viszonylag alacsony szintű berendezések, és nem tekinthetők luxus autók. Ez megváltozott, bár olyan országokban, mint Dánia, ahol az adórendszer teszi nyereséges eladni a járművek után néhány évvel a szolgáltatás, amely előírja, hogy az autók jól felszerelt és jó állapotban tartják. [szerkesztés]
Kerekesszékkel járható taxicabs
Kerekesszékkel járható maxicab, a rámpa kiterjesztett Izraelben

Ez a szakasz nem idéz elő semmilyen forrást. Kérem, segítsen javítani ezt a szakaszt hozzáadásával idézetek megbízható forrásból. A nem forrásból származó anyagokat lehet vitatni és eltávolítani. (Július 2011) (További információ a sablon üzenetének eltávolításáról és használatáról)

Az elmúlt években, egyes vállalatok már hozzá speciálisan módosított járművek szállítására alkalmas kerekesszék-használó utasok a flották. Ilyen taxicabs van különböző hívott hozzáférhető taxik, tolószék-vagy tolószék-hozzáférhető taxicabs, módosított taxicabs, vagy “maxicabs “..

Kerekesszékes taxicabs leggyakrabban speciálisan módosított furgonok vagy minibuszok. Tolószék-használ utas van megterhelt,-val a segít-ból vezető, keresztül egy felemel vagy, több általában, egy rámpa, hátul-ból jármű. Ez vonás van Bármennyire egy alárendelt részére tartozik között engedélyező hatóság ki megtapint amit a tolószék utas nem tudott könnyen kijárat a jármű abban az esetben-ból véletlen kár-hoz hátsó ajtó. A legutolsó nemzedék-ból hozzáférhető taxis jellegét meghatározza oldal berakodás-val szükségállapot kijárat lehetséges-ból egyike 2 oldal ajtók szintúgy a hátsó. A tolószék van biztosít használ különböző rendszereket, általában beleértve némely fajtája öv és csíptet összeállítás, vagy kerék tincsek. Néhány kerekesszékes taxicabs egyszerre csak egy tolószéket tud szállítani, és általában 4 – 6 további képes utast tudnak elszállásolni.

A kerekesszékes taxicabs a legtöbb esetben a rendszeres flotta része, ezért nem kizárólag kerekesszékes használók számára van fenntartva. Ezeket gyakran használják a bevethető emberek, akiknek szükségük van a közlekedés poggyász, kis bútorok, állatok, és egyéb elemek. Emiatt, és mivel csak egy kis százaléka az átlagos flotta változik, kerekesszékkel használók gyakran várni lényegesen hosszabb ideig, amikor felhívja a vezetőfülke, és megjelölve a módosított taxi az utcán sokkal nehezebb.
Más
Háromkerekű Coco taxik Havanna, Kuba
A “bicitaxi ” (azonosított a rendszámtábla) a Ciudad Nezahualcoyotl, Mexikó

Taxicabs a kevésbé fejlett helyeken lehet egy teljesen más élmény, mint például az antik francia autók jellemzően található Kairóban. [szerkesztés] Azonban, kezdve március 2006, újabb modern taxicabs lépett a szolgáltatás által működtetett különböző magánvállalatok. Taxicabs különböznek más módon is: a londoni fekete vezetőfülkék nagy rekesz mellett a vezető tárolására táskák, míg sok flották rendszeres taxik is magában foglalja a kerekesszékkel megközelíthető taxicabs között a számok (lásd fent). Bár taxicabs hagyományosan szedánok, minibuszok, ferdehátú limuzinok és még SUV taxicabs egyre gyakoribb. Sok városban, limuzinok működnek is, általában a verseny taxicabs és magasabb viteldíjak.

A közelmúltban, egyre nagyobb aggodalommal tölti el a környezetet, voltak napenergiával működő taxicabs. Április 20, 2008, a “Solar taxi Tour ” indult, amelynek célja a túra 15 ország 18 hónap a napenergia taxi, hogy elérheti a sebességet 90 km/h nulla kibocsátás. A turné célja az volt, hogy a környezetvédelemről ismereteket terjesszen. 27