Az eredmények a taxi dereguláció egyes városokban széles körben változott.
A tanulmány a taxi dereguláció kilenc Egyesült államokbeli városok megállapították, hogy a több taxi cégek nőttek, de a nagy inkumbens cégek továbbra is uralják az összes, de az egyik a kilenc várost. [78] a taxi árak nem tartoznak a valós értelemben, de nőtt minden városban vizsgálták. [78] a forgalom a kis piaci szereplők (általában egyvezetőfülkű üzemeltetők) körében koncentrálódik; kis forgalmú volt a közepes és nagy új cégek körében, és a dereguláció óta nem fordult elő nagy inkumbens vállalkozás. [78] a termelékenység legalább egyharmadával csökkent mind a négy városban, ahol elegendő adat volt elérhető; a szerzők azzal érveltek, hogy csökken ennek a nagyságnak a termelékenység komoly gazdasági következményekkel jár a taxi vezetők, azáltal, hogy az iparág a munkavállalói vezetők lízing vezetők és így az átlagos taxisofőr keresni alacsonyabb jövedelmet. [78] az innováció szolgáltatás nem fordul elő a deszabályozott városokban, mivel az ilyen újításokat (különösen a megosztott utazást) a taxi üzemeltetők kétségbe vonták a kereslet alapján, és mivel az üzemeltetők megvizsgálták, hogy a bevételek nettó csökkenését okozzák. [78] bizonyos deszabályozott városokban kedvezményeket kínálnak; azonban ezek a kedvezmények kicsik voltak (10%-kal jellemzően), és néhány szabályozott városban is felajánlották. [78] a tanulmány a szolgáltatás innovációjának hiányát és a szolgáltatási szint csekély változását állapította meg a megnövekedett számú taxicabs ellenére. [78]
Japánban a taxi dereguláció szerény csökkenéseket eredményezett a taxi viteldíjban (elsősorban a távolsági utak között); azonban a japán taxi viteldíjak még mindig nagyon magas (még a legmagasabb a világon). [79] is, taxisofőr jövedelmek csökkent, és a jövedelmek a taxi vállalatok is jelentősen csökkent. [79] a dereguláció nem tudta növelni a taxiát ahhoz, hogy kompenzálja a taxi társaságokat e veszteségért. [79] a deregulációs terhek aránytalanul csökkentek a taxisofőrk miatt, mivel a taxi társaságok megnövelték a járművezetők bérelt taxik számát (hogy több pénzt bérleti díjak), ami kemény verseny a járművezetők körében, csökkenő jövedelmük. [79] szállítás professzor Seiji Abe a Kansai Egyetem úgy dereguláció, hogy a kudarc a japán taxi ipar (annak ellenére, hogy mit tekint sikert más japán iparágak). [79]
Hollandiában a taxi dereguláció 2000 nem tudott olyan politikai célkitűzéseket elérni, amelyek erősítik a taxi szerepét a teljes holland közlekedési rendszerben. [80] Ehelyett a dereguláció váratlan viteldíjat eredményezett (nem csökken) a nagyvárosokban, és a rossz vezető viselkedése komoly problémát jelent. [80] a dereguláció miatt a helyi önkormányzatok elveszítették a piaci nevüket, így nem tudták kijavítani ezeket a problémákat. [80]
Dél-Afrikában, taxi dereguláció vezetett a kialakulását taxi kartellek, amelyek elvégzik cselekmények Gun elleni erőszak rivális kartellek a kísérlet, hogy Sajátítsa el a kívánatos útvonalakat. [81] Dél-Afrikában, taxik voltak szabályozva 1987, ami heves versenyben az új vezetők, akik aztán szervezett rivális kartellek hiányában a kormány rendelet, és amely a használt erőszak és Galeri taktika védelme és bővítése a Területek. [81] Ezek “taxi Wars ” eredményezett között 120-330 halálesetek évente óta dereguláció. [82] Ezek a taxi kartellek foglalkoztak versenyellenes ár-rögzítő. [83]
Új-Zélandon taxi dereguláció növelte a kínálat a taxi szolgáltatások és kezdetben csökkent az árak rendkívül nagy városokban, míg a hatások a kisebb városokban kicsi volt. [67]
Írországban, taxi dereguláció csökkent várakozási idő annyira, hogy a liberalizáció vált nagyon népszerű a nyilvánosság körében. [kétes-Fórum] [szerkesztés] A vállalatok száma növekedett, és a minőség az autók és a meghajtók nem esik. [kétes-Fórum] [szerkesztés] Néhányan azt állították, hogy a rendeletet teljesen el kell törölni, nem csak levágni. [67]
Miniszter Alan Kelly tartott felülvizsgálatát Írország taxi ipar után Írország nemzeti műsorszolgáltató RTÉ sugárzott vizsgálatot a taxi ipar 10 év után a de-szabályozás. [84]